Wednesday, February 20, 2013

Pulau Perhentian 2012

Hobi selain permotoran semestinya Backpacking.. Last year 2012 pertengahan tahun aku ngn azam(DMCmate) buat plan lain lak..asyik ride je skali skala layan backpack lak.. Kiteorang plan nak lepaskan tensen kiteorang kat Pulau Perhentian. Sebelum ni aku penah pergi situ time study dulu so aku suggest destinasi ke situ lah. Memang bosan sebenarnye pergi berdua tp bile dah ade kat sana perasaan nak menegur orang tu datang, so kenal la member-member baru. Mule2 kenal 1group dari Shah Alam, geng-geng Chang time tu same2 sebok cari tempat penginapan, dah dapat dorm pastu knal lak si Wai ngn Yaya pastu knal lak Man Bani datang bawak trip(memang mat pulau la), next knal Fara lak, solo backpack, dasyat tul la..Kiteorang stay kat Mohsin Chalet. Stay dalam dorm campur, mungkin  tu la sebab kiteorang peramah kot.. Apa-apahal pun enjoy la video kiteorang kat Pulau Perhentian ditahun yang lalu..


Cerita sikit la kiraan budget.
  • KL ke Jeti Besut  tambang dalam RM40 .
  • Jeti Besut Masuk ke Pulau Perhentian Kecik RM70 pegi dan balik.
  • Sewa dorm RM 80 untuk 2 malam.
  • Snorkeling Trip Rm45
  • Tambang dari Besut ke KL RM40
So Total kesemuanya dalam RM275. Time tu budget aku ade rm350. Bagi aku budget ni kire mahal gak, kalau pandai boleh dapat murah lg tapi ok la tu . Sebab time aku datang sana memang time peak season. Penuh gile long beach tu.

Tq.

 Gambar Tengah dive kat jeti runtuh wind mild  D'lagoon. Memang A+


Gambar jadi 1group yang asalnya aku pegi berdua je.




Gambar snorkeling trip.


Video Perhentian 2012

2 comments:

  1. wow.. nak g lah tempat ni.. best sgt2... bape kos abiz kalau g cni abang jambul...

    ReplyDelete
  2. mane button like nk tekan ni.. hehehehe

    ReplyDelete